KIVI – koninklijk instituut voor ingenieurs
Testimonial
Denken
Het Koninklijk Instituut van Ingenieurs, KIVI, heeft als doel binnen 5 jaar 50.000 leden te werven. Wij zijn in 2020 benaderd om ze hierbij te helpen. Vanwege de corona pandemie zijn de opnames diverse malen uitgesteld en is de opdracht eind 2021 afgerond.
De doelgroep die ze willen bereiken zijn voornamelijk de jongere ingenieurs. We hebben goed gekeken naar deze doelgroep en kwamen erachter dat ze deels niet weten dat KIVI bestaat, niet weten wat ze aan een lidmaatschap hebben of dat ze zich afvragen waar de bestaande leden werken.
We hebben ze vervolgens geadviseerd om de wervingsfilm in de vorm van een testimonial te gieten. Een bestaand lid kan namelijk in zijn of haar eigen woorden helder vertellen wat KIVI is en wat een lidmaatschap je brengt. Door de testimonial op de werklocatie te filmen laten we ook direct zien waar het lid werkt. Dit idee sloeg aan en in overleg is er gekozen om 4 testimonial films op te nemen op twee filmdagen.
Draaien
We zijn met een crew van 2, twee dagen op pad geweest. In die tijd hebben we opnames gemaakt bij Heijmans in Amsterdam, Worley in Den Haag, de TU in Delft en bij NWO in Utrecht.
Tevens zijn er diverse korte quotes door leden ingestuurd die we hebben verwerkt in de film. Daarnaast hebben we aangeboden ook 4 losse testimonial films op te leveren voor gebruik op social media. Hiermee kan KIVI vaker zichtbaar zijn wat de slagingskans vergroot om het doel te behalen.
Delen
De films zijn te vinden op de website van KIVI en op hun social media. De films zijn in het Engels ondertiteld.